8 Aralık 2011 Perşembe

YÖNETİM DERSLERİ

YÖNETİM DERSLERİ -1-
Bir gün bir tavşan ağacın tepesinde oturan papağana sordu: “ben de senin gibi tüm gün boş boş oturabilir miyim?” dedi.
Papağan: tabi neden olmasın.
Sonra bir kaplan çıktı ve tavşanı yedi.
Buradan çıkarılacak sonuç; boş boş oturmak için çok yüksekte oturuyor olmanız gerek.

YÖNETİM DERSLERİ -2-
Bir gün hindinin biri, bir ağacın en üstüne çıkmak istedi ve bir inekle karşılaştı. İneğe ağacın tepesine çıkmak istediğini ama hiç gücünün olmadığını söyledi. İnek de neden benim dışkımdan yemiyorsun diyerek hindiye böyle güçlenebileceğini söyledi. Hindi dışkıdan yedi ilk gün birinci dala, ikinci gün ikinci dala ve en sonunda ağacın tepesine ulaştı. Aniden bir avcı hindiyi fark etti ve onu vurdu.
Buradan çıkarılacak sonuç; affedersiniz  ama bok yemek sizi en üste çıkartabilir, fakat hep orda kalmanızı sağlayamaz.

YÖNETİM DERSLERİ -3-
Vücut ilk kez bina edildiğinde hangi organın müdür olacağı tartışması başlamış. Beyin, vücudun bütün işlevlerinin kendisine bağlı olduğunu, o olmazsa vücudun yaşayamayacağını söylemiş. Ağız, yemek yemezse vücudun açlıktan öleceğini söylemiş. Eller, dışarıdaki bütün işi yapanın kendisi olduğun söylemiş. Birden döt ortaya atlamış ve kendisinin müdür olması gerektiğini söylemiş. Bütün organlar ona gülmüş. Buna kızan döt tüm faaliyetlerini durdurmuş. Bir gün, iki gün derken organlar artık dayanamamışlar. Ve döt müdür  olmuş.
Buradan çıkarılacak sonuç; müdür olmak için beyne sahip olmanız gerekmiyor. Herhangi bir “göt “ bunu yapabilir.

Hiç yorum yok:

TÜRKLER ORMANA NEDEN KORULUK DER?

Türkler dinlerinin gereği doğaya saygı duyardı. Onlar için ateş, hava, su ve toprak önemliydi. Fakat Türklerde önemli bir element daha vardı...